Utebliven julstämning

Nyss hemkommen från luciafirande i domkyrkan. Men vad besvikna vi blev, det var inte alls så stämningsfullt som vi trodde det skulle vara. Det var bara en barnkör som sjöng och jag vet inte om jag tyckte det var så värst fint... Har fått kompensera den uteblivna julkänslan med att lyssna på min favorit-jullåt med Adolphson & Falk på spotify. På min spotify går även "så mycket bättre" artisternas tolkningar av varandras låtar för fullt. Och jäklar vad bra dem är! Jag är kär i (utan inbördes ordning) Berghagen, lill-babs, Petter och Di leva. Åh vad jag hoppas det kommer en andra säsong! 

Var faktiskt och åkte skidor förut, men det gick väl sådär. Det var som klister under så jag kom fan ingenstans. Jag fick i princip gå med skidorna, inget glid alls. Så fort det blev minsta nerförsbacke så höll jag på att stupa framlänges, det tog tvärstann. Det kan inte ha sett klokt ut för det var som att jag var ute på en helt vanlig promenad, med undtantaget att jag hade ett par 2 meter långa skidor på mig...

Nu har jag inte tid att skriva mer för svenska hjältar stjäl min uppmärksamhet. Det har inte hållt på mer än en kvart men jag ar redan gråtit typ 3 gånger. Fy så sorgligt, men härligt att se att det finns så fina människor, med tanke på hur många idioter det verkar finnas här i Sverige...

God kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0