snörvel

Neej, jag har INTE tid att bli förkyld just nu! Känner i kroppen att det är nåt skit på g. Iofs bättre att det kommer nu än att jag blir sjuk till jul, eller ännu värre, till Kuba. Hemska tanke...
För övrigt har det varit en lugn och skön helg. Var i Oskarshamn i lördags och var barnvakt åt pappa, eller jag menar med pappa, eller hur var det nu? ;) Syrran var på dop så jag och pappa fick vara barnis åt plutten. Vet inte hur många pussar han fick i går egentligen av mig, pappa och Anette, han kan inte skylla sina kommande tonårs-bravader på kärleksbrist, det är en sak som är säkert!
Den här dagen började med lite jobb och sedan vankades det tredjeadvents- fika hemma hos syster, med moster Eva och Kenneth som var på besök. Det var länge sedan vi sågs så det var jättetrevligt!
Stefan har gjort kallops och nu sitter jag i skidunderställ och en urtvättad t- shirt med pappas jobb-logga på, nobel-varning på mig va! Ingen söndagsångest so far, har lidit av söndagsångest sen jag var typ 5 år. Helt sjukt faktiskt att det kan vara så .. Men i dag har den lyst med sin frånvaro, tack och lov. Risken är väl bara att den kommer retroaktivt i morgon...


Gick hela dagen i går och funderade på om jag skulle fortsätta blogga eller inte. Det är sån jag är. I stället för att skriva ett blogginlägg om jag känner för det, eller skita i att skriva om jag inte känner för det, så ältar jag och analyserar fram och tillbaka tills jag är helt utmattad, haha. Men nu har jag bestämt mig för att ge fan i det och bara få tummer ur och skriva!

Nu funderar jag på att ta en kort prommenad. Har blivit dåligt med träning den här veckan pga magsjuka och förkylning, det känns inte alls bra. Måste vara fit till Kuba! Om man nu hinner bli det på två veckor, men kan ju alltid försöka, hehe. Ska försöka få med pojkvännen ut också. Vi är eg sambos men jag avskyr det ordet. Det låter så himla tråkigt, gammalt, och som att man har varit gifta i typ 40 år och allt är bara som en enda stor rutin. Nej, pokvän låter mysigare:)
Påminn mig gärna om den här åsikten om 35 år när vi faktiskt har varit tillsammans  i 40 år, och jag är typ 70 bast och jag med all sannolikhet inte lär säga pojkvän längre haha.

Nej nu måste jag ut på en prommis. I kväll väntar Beck på tv och jag borde egentligen skriva klart min novell till skrivarkursen. Och göra yoga kom jag på. Hmm, vi får väl se vad som händer. Kika gärna in i morgon om du vill få reda på den spännande upplösningen på min söndagskväll!
Glad tredje advent förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0