JAG JAG JAG!

I brist på annat att göra en tråkig tisdagskväll så coopade jag denna från Miss Ingas blogg.


1. Hur gammal är du om fem år? 31 år, gulp gulp gulp!

2. Vem var den sista du träffade? Min kompis Malin som jag var på stan med i förmiddags. Annars Stefan som sitter bredvid mig just nu.

3. Hur lång är du? 167 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Kollar inte mycket på film. Fast förra veckan hyrde vi Bröderna Karlsson som var helt ok! Tycker nästan bara om svensk film.

5. Vem ringde du senast? Min mamma nyligen för att stämma av allt inför julen

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min syster. ” Ja det går ju vilket som! Har pratat med berra nu. Hon kanske ej kommer ju om hon ej får sin bil…”.

7. Vad är dagens planer? Nu står väl närmast bingen på tur men morgondagen börjar med träning och sedan hämta min lille plutt på dagis som ska sova över hos mig. Vi ska ha uppesittarkväll med Bolibompa och sova under samma täcke har jag bestämt. Mysigt!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Föredrar att skicka sms faktiskt. Gillar inte att prata i telefon…

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma? När jag och Stefan hälsade på henne någon gång i oktober.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna.

12. När vaknade du idag? 07.00

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej inte vad jag vet…

14. Vilken är din favoritplats? Svår fråga. Har ingen speciell favoritplats. Så länge man mår bra och är lycklig så kan nog favoritplatsen vara i en grisig soptunna, typ. Men annars så gillar jag att vara på resande fot, jag är ingen hemma-människa men någon gång borde man väl bli det?!

15. Vilken plats föredrar du minst? I köer, hatar att köa och håller på att få ett neurotiskt anfall varje gång.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en aning. Men jag hoppas att det skiljer sig mycket från hur det är nu. Jag gillar förändringar! Ett jobb hade ju inte varit helt fel dessutom…

17. Vad skrämde dig som barn? Jultomten , haha.

18. Vem fick dig att skratta senast? Oj, vad tragiskt att jag inte kommer ihåg det.  Men det var nog med Malin i dag. Eller med mamma i telefon förut.  

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ha ha, ja det är jag nog. Jag vet att jag har ägt ett par när jag var liten men jag har inga nu.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med! Alltid! Sexigt va?

22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag en och Stefan en

23. Hur många landskap har du bott i? Tre. Småland, Skåne och Västergötland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? En enda gång har jag gjort det. Annars spyr jag rätt ofta dagen efter, tyvärr.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor

26. Är du social? Social när det kommer till mina nära och kära. Annars hatar jag kallprat mer än något annat. Jag får ofta springa och huka mig på Maxi. Senast i dag fick jag tvärvända inne på H&M.

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys Half baked, mmm…

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Investera i en lägenhet och resa

29. Tycker du om kinamat? Helt ok, men det är väl inte direkt något som gör mig upphetsad. Men jag är inte så kräsen vad det gäller mat, äter det mesta.

30. Tycker du om kaffe? Mycket! Måste dricka på morgonen men dricker oftast inte mer än 2 koppar om dagen.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten till frukosten och kaffe efter.

32. Sover du på någon särskild sida? Gillar att sova innerst.

33. Kan du spela poker? Kan inte påstå att jag är någon pokerkung men jag kan spela.

34. Tycker du om att mysa? Absolut med någon jag tycker om, fast jag är egentligen inte särskilt ”kramig” av mig.

35. Är du en beroendemänniska? Ja helt klart.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej inte vad jag komma på.

37. Vill du ha barn? Inte som jag känner just nu faktiskt.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska hyfsat, samt lite spanska och väldigt lite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Tack och lov.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet helt klart. Tycker det är makalöst snuskigt med pool. Har en mild hårstrås-fobi. Fast är jag utomlands och det är varmt badar jag i pool om det finns, men inte i en svensk simhall.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, men skulle även vilja spendera mer på kläder.

42. Äger du dyra smycken? Ehh näe det kan jag nog inte påstå. Har inget i mitt smyckeskrin som kostar över 100 kr.

43. Har du någon gång testat narkotika? Ja fast det var länge sedan. Det är glömt och preskriberat!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Det kan ha varit en knäck…

45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan inte säga en. Men mina kompisar Emelie och Anna och mina syskon ligger bra till. Och Stefan också.

46. Välj ett ärr på din kropp? Har inte så många ärr. Tror bara jag har ett på knäet från när jag var på skolutflykt till Kosta Boda i trean. Ramlade och skrapade upp knäet. Blodigare historier än så har jag inte att bjuda på.

47. Vad har du för ringsignal?  Inte en aning konstigt nog.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej inte ett enda.

49. Flirtar du mycket? Nej jag har ju pojkvän! Men jag är nog inte så flörtig av mig annars heller.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har än så länge ingen.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej!

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, konstigt nog inte…

53. Vilken var den senaste bok du läste? Live to win- låtarna som skrev mitt liv, av Andreas Carlsson. En fascinerande berättelse som jag fann väldigt inspirerande.

54. Läser du dagstidningen? Ja på Internet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej,

56. Dansar du i bilen? Nej, bara sjunger, högt.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lite veckoplanering.

59. När var du i kyrkan senast? Faktiskt för inte så länge sedan. Var där förra måndagen när det var lucia.



Tyckte bilden stämde väldigt bra övveräns med rubriken, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0